ČESKÁ SPRÁVA SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ

Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.

Call centra ČSSZ


 

Call centra České správy sociálního zabezpečení fungují ve všední dny a jsou zcela bezplatná.

 

Úřední doba call center

Pondělí 8:00 - 17:00
Úterý 8:00 - 15:30
Středa 8:00 - 17:00
Čtvrtek 8:00 - 15:30
Pátek 8:00 - 12:00

Ze zahraničí

Klientům volajícím ze zahraničí je k dispozici telefonní číslo +420 257 066 077.

Hovor z pevné nebo mobilní sítě na uvedené telefonní číslo je volajícímu účtován podle tarifu a platného ceníku jeho operátora.

Upozorňujeme, že i v případě volání na území ČR z telefonního čísla registrovaného u zahraničního operátora na bezplatnou linku 800050248 může být hovor zpoplatněn, případně nemusí být číslo dostupné. 
Poplatek se v tomto případě řídí pravidly dané  smlouvou s roamingovým partnerem (telefonním operátorem) v ČR.

Call centrum důchodového pojištění

Call centrum důchodového pojištění při pražském ústředí ČSSZ vyřizuje dotazy veřejnosti a klientů. Poskytuje informace, týkajících se zejména:

  • důchodového pojištění obecně
  • nároku na dávku důchodového pojištění a výpočtu důchodu
  • podmínek k uplatňování nároku na dávku důchodového pojištění
  • výplaty důchodu (v rámci ČR i do zahraničí)
  • provádění exekučních srážek z důchodu na výkon rozhodnutí
  • provádění sociálního zabezpečení v rámci koordinačních nařízení EU a mezinárodních smluv

Dále zajišťuje sepsání telefonických urgencí nebo reklamací a vyhotovuje potvrzení o výplatě a výši důchodu na adresu klienta.

Důchodová kalkulačka ČSSZ je k dispozici v sekci důchodové pojištění, kde zájemci o orientační výpočet starobního či předčasného starobního důchodu najdou také návod k informativnímu výpočtu důchodu a vysvětlení základních pojmů.

Nepodařilo se vám opakovaně dovolat na Call centrum pro důchodové pojištění? Prosíme, abyste využili naší e-mailové schránky callcentrumduchody@cssz.cz. Do zprávy uveďte váš telefonní kontakt a stručný popis vašeho problému. Operátor Call centra vás bude v nejbližším termínu kontaktovat. Děkujeme za pochopení.


 

Call centrum nemocenského pojištění

Call centrum nemocenského pojištění vyřizuje dotazy veřejnosti a poskytuje informace o dávkách nemocenského pojištění (nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství, ošetřovné, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství, otcovská).

Pomocí kalkulaček pro výpočet dávek nemocenského pojištění umístěných na webových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí lze stanovit, za podmínek tam uvedených, výši dávek nemocenského pojištění – výpočet dávky otcovské poporodní péče („otcovské“), výpočet ošetřovného, výpočet peněžité pomoci v mateřství, výpočet výše nemocenského.


 

Call centrum technické podpory eSlužeb ČSSZ

Call centrum technické podpory poskytuje klientům ČSSZ informace ryze technického rázu, a to zejména:

  • ke službě e - Podání ČSSZ, která umožňuje elektronická podání doručovat jako datové věty v xml formátu,
  • ePortálu ČSSZ, který slouží k prohlížení údajů evidovaných v ČSSZ a poskytuje vybrané online služby ČSSZ, a
  • Portálu otevřených dat ČSSZ, který slouží k publikaci a vizualizaci otevřených dat ČSSZ.

Call centrum technické podpory neodpovídá na dotazy týkající se důchodového a nemocenského pojištění či jiné odborné agendy v působnosti ČSSZ.

Více informací ke call centru technické podpory ČSSZ naleznete zde.