Výběrové řízení - služební poměr
Jak se přihlásit do výběrového řízení a jeho průběh
Služební poměr
Zaujala Vás nabídka volného místa ve služebním poměru? Dejte nám o sobě vědět!
Nejprve je třeba si pod záložkou Volná místa / služební poměr vyhledat pozici (může jich být samozřejmě i více), která Vás zaujala. K přehlednějšímu vyhledávání můžete použít i nabízené filtry.
U každé nabídky obsazovaného místa ve služebním poměru naleznete Oznámení a Přílohu.
Oznámení je vlastně inzerát s nabídkou konkrétního volného místa. Na jeho první stránce najdete informace týkající se náplně práce vykonávané na tomto služebním místě, v jaké platové třídě a v jakém oboru služby je místo zařazeno, zda na tomto místě bude služba vykonávána na dobu určitou či neurčitou a předpokládaný termín nástupu.
Pokud Vás tyto informace zaujmou, stačí pouze vyplnit formulář žádosti, který naleznete v souboru Příloha. K žádosti je v některých případech (služební místa představených a služební místa se specifickými požadavky) dále nutné doložit dokumenty, jejichž výčet je uveden jak v Oznámení, tak v samotné žádosti. Ty je možné dodat buď rovnou jako přílohy žádosti, nebo v den pohovoru (bližší informace naleznete v Oznámení nebo ve formuláři žádosti).
Příklad vyplněné žádosti uvádíme zde:
Způsob podání přihlášky
Žádost můžete podat buď v listinné či elektronické podobě (viz níže):
- v listinné podobě (vlastnoručně podepsané)
- poštou na adresu služebního úřadu uvedenou v Oznámení
- osobně podané na podatelnu služebního úřadu uvedenou v Oznámení
- elektronicky
- do e-mailové schránky služebního úřadu uvedené v Oznámení (podepsané uznávaným elektronickým podpisem)
- do datové schránky služebního úřadu uvedené v Oznámení
Obálku, e-mail či datovou zprávu označte dle instrukcí v Oznámení, tj. „Neotvírat“ „Výběrové řízení na služební místo název služebního místa, ID…“
Žádost je třeba podat ve lhůtě uvedené v Oznámení.
Co bude následovat
Došlé žádosti zpracovává personální útvar a ten také posoudí, zda Vaše žádost splňuje podmínky uvedené v Oznámení. Pokud podmínky nesplňujete, budete o této skutečnosti informováni vyrozuměním doručeným do Vaší datové schránky či na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v žádosti. V opačném případě Vás pozveme na osobní pohovor. Pozvánku obdržíte elektronicky, zpravidla do dvou týdnů po uplynutí lhůty pro podání žádosti.
Jak bude probíhat pohovor
Pohovor obvykle probíhá formou klasického rozhovoru. Pokud by tomu bylo jinak a čekal by na Vás nějaký test (např. počítačových dovedností), budete o tom dopředu informováni v pozvánce.
Výběrová komise je většinou složena ze třech členů a přítomen je dále i budoucí nadřízený a administrující osoba, u výběrových řízení do nejvýše 9. platové třídy je zpravidla pohovor pouze před budoucím nadřízeným. Budeme se Vás ptát na Vaše pracovní zkušenosti a dovednosti, ale i na to, co Vás baví či motivuje. Samozřejmě poskytneme informace ohledně obsazované pozice, včetně specifik služebního poměru. Na závěr bude prostor na otázky.
Kdy se dozvíte výsledek pohovoru
Personalista (či jiný pověřený zaměstnanec) Vás bude o výsledku pohovoru telefonicky informovat zpravidla do pěti pracovních dnů od konání pohovoru, pokud se na této formě domluvíte. Elektronické vyrozumění o výsledku Vám bude odesláno do Vaší datové schránky či na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v žádosti zpravidla do 10 pracovních dnů.
V případě, že budete vybrán/a, budete v nejbližší době kontaktován/a příslušným personalistou ohledně zařízení nástupních formalit (doložení dokladů o praxi, vstupní lékařská prohlídka apod.).